Trzy zalety dobrego copywritera
W dobie internetu i powszechnego dostępu do informacji copywriting staje się coraz dużo popularnym zajęciem. Będąc na wyposażeniu laptop lub komputer, bez potrzebie wychodzenia z domu można pisać teksty o charakterze sprzedażowym oraz nieźle na nich zarabiać. Jakie cechy wyróżniają dobrego copywritera?
Przede wszystkim łatwość w przelewaniu myśli na papier (czyt. komputer). Osoba pisząca teksty powinna mieć tzw. lekkie pióro także unikalny styl, aby czytelnik ze zrozumieniem mógł przyswoić treści. Internet to kopalnia informacji. Odbiorca szuka tego, co go interesuje i oczekuje, że już to otrzyma. Nic tak nie drażni, jak zawiłe zdania przesycone frazesami lub co gorsza, zbyt skomplikowanymi słowami. Każdy na pewno przyzna, że po znalezieniu takiego artykułu, od razu następuje u niego irytacja także znużenie. Copywriter powinien budować sensowne, zwięzłe oraz konkretne treści, czyli takie, które po prostu dobrze się czyta.
Drugą zaletą dobrego copywritera jest szeroka wiedza ogólna. Orientując się w wielu obszarach oraz branżach, nie trzeba czerpać informacji z innych źródeł. Pozwala to na zaoszczędzenie cennego czasu także wykonanie większej liczb zamówień.
Jeśli celem copywritera jest to, aby jego teksty były akceptowane oraz tak oceniane lub zależy mu na zdobywaniu prywatnych zleceń (np. na portalach typu GoodContent.pl lub Textbookers.pl) niezbędna jest umiejętność zarządzania własnym czasem. Wykonanie zadania musi zazwyczaj odbyć się w czasu kilku godzin lub dni. Będąc do czynienia z Textbookers.pl, teksty należy stworzyć od razu po zarezerwowaniu zlecenia, gdyż innym wypadku można utracić możliwość jego realizacji.
Zobacz związane z tym artykuły: http://tiny.cc/zlecenia-copywriter
Dobrym sposobem jest ustalenie sobie z góry, ile godzin dziennie chce się poświęcić na pisanie. Jeśli ktoś utrzymuje się z copywritingu, może określić sobie codzienny przedział czasowy wykonywanej pracy, np. od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. Trzymając się skonkretyzowanego planu, nie odrywając się od komputera a nie zajmując innymi rzeczami jednocześnie, dobry copywriter jest w stanie stworzyć imponującą liczbę artykułów.
Komentarze
Prześlij komentarz